Seoses
Reformierakonna skandaalidega soojendatakse-meenutatakse ka teiste erakondade erinevaid skandaale. Seoses nende
skandaalidega on ajakirjanduses viimasel ajal kostnud üleskutseid ennetähtaegsete-erakorraliste RK valimiste
läbiviimiseks. Need üleskutsed on tekkinud viimaste skandaalide, ja eriti
reformierakondlaste valetavast, enesekesksest ja ülbest käitumisest.
Selles,
et exkommarid juhivad Riiki vanade halbade kommunistlike meetoditega hukatusse
ja peavad ise seda omakasulikku Riigi juhtimist geniaalselt heaks – selles pole
midagi uut ega üllatavat.
Kas
aga meie Riigikogu ennetähtaegsed valitsemised parandaksid olukorda ja juhiks
meie Riiki edukate riikide hulka? Selles on küsimus.
Mida
annaksid meile ennetähtaegsed valimised? Kas need muudaks meie poliitilist
juhtimist? Kas valimised viiksid meie riiki tõusuteele?
Kuna
valimised toimuksid vana Valimisseaduse reeglite kohaselt, valitavad oleksid
samad – „vanad” parteid ja parteilased, tegeliku valiku teeksid ikkagi Parteid.
„Valijad” vaid ainult hääletavad. Seetõttu sisulisi muutusi ei toimuks. Kuna
„valimised” ei toimuks demokraatlikel alustepõhjal ega ka Põhiseaduse järgi –ei
muutuks sisuliselt mitte midagi. Isevalitseja A.Ansip jääks paigale või
asenduks isevalitseja E.Savisaarega. Isevalitseja on isevalitseja. Kahtlen
selles, et sellest muutusest tekiks
märgatavat head Riigile ja Rahvale.
Miks
ennetähtaegsed uued valimised ei muuda asja paremaks Riigi ja Rahva suhtes?
Miks uued valimised ei muuda põhimõtteliselt „valimiste” tulemust? Mis oli valesti eelmistel ”valimistel”?
1. E-valimised.
E-valimistel
olid üpris suured tagajärjed valimiste lõpptulemuste määramisel – otsustamisel.
Ometi
juhtis enne valimisi Tartu III kursuse tudeng E-valimiste võimalikule
haavatavusele ja võltsimise võimalikkusele.
Esialgu suhtusin sellesse hoiatusesse
üpris skeptiliselt, sest arvasin,
et Valimiskomisjon on sellega
arvestanud. Küll näitab senine elu seda – olgu arvutiprogramm kuitahes
turvaline –ikka leiduvad häkkerid, kes suudavad „tulemüürist” läbi murda.
Samas
annavad E-valimised piiramatud võimalused „häälte” ostmiseks ja ka mõju all
olevate inimeste sundimiseks hääletada elektrooniliselt nii nagu mõjuvõimas
isik soovib. Samuti saab kasutada-mõjutada vanadekodus olevaid inimesi hääletama
juhtkonna soovi järgi. Arvestades seda veel sellega, et vanurite arv on suur ja
paljud hääleõiguslikud vanurid ei saa poliitilistest mängudest suurt arugi. Neid
kahtlusi on väga raske kontrollida.
Minu
kahtlusi E-valimiste õigsuse ja võltsimiskahtluste suhtes süvendas see – kui
E-valimiste materjalid hävitati enne seda kui oli lõppenud valimis-protestide
esitamise tähtaeg ning E-valimistulemusi enam kontrollida ei saanud. Miks oli
nende hävitamisega nii kiire. Tundub, et sellega oli seotud ka Valimiskomisjoni
esimees Heiki Sibul. Pealegi on ta tugevate Reformierakondlike sidemetega.
Kui
Heiki Sibul Valimiskomisjoni esimehe kohalt lahkus sai ta ebamääraste
põhjendustega liialt suure lahkumishüvitise.
Millegi
pärast saadeti/pandi ta Riigi infotehnoloogia ametit juhtima – just sama
ametit, mis viib läbi/kontrollib E-valimisi. Ta jagab küll hästi Riigikogu
valimiste spetsiifilisi nüansse, kuid ei oma mingit infotehnoloogilist
haridust.
2.
Meie RK valimised ei toimu (nii nagu Põhiseaduse paragrahv 60 nõuab) :
-proportsionaalsuse
põhimõtte alusel,
-pole
üldised. Ühetaolised ega otsesed.
Selle
asemel, et Parteid saadavad/valivad oma kannupoisse ja Rahva arvamusega
mittearvestavaid nupulevajutajaid Riigikokku – toimugu tõelised VALIMISED. Parteid saadavad RK-sse eluvõõraid parteilise
südame-tunnistusega Partei käsu kohaselt
hääletajaid, kes ise midagi ei otsusta.
Riigikogusse
oleks vaja inimesi – kes omatubli töö ja tegevusega koha peal on näidanud, et
nad TAHAVAD JA OSKAVAD asjalikult tegutseda Riigi ja Rahva hüveks. Siin üks
variantidest Valimisseaduse parandamiseks…
Mida
muudaks see – kui toimuksid erakorralised valimised? See, et väikeparteid
saaksid paar kohta juurde ja suurparteid mõned kohad Riigikogus vähem… See ei
muudaks meie Riigikogus praktiliselt mitte midagi.
Seni
kui Valimisseadust korralikuks muudetud
pole – ei muuda miski ka meie Riigikogu Riigi ja Rahva hüveks tegutsevaks
organiks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar