esmaspäev, 26. november 2012

Kõrgem võim...4 VALIMA


  VALIMA     
                                                                  
Kõrgem võim ei saa valida oma esindajaid Riigikokku –seda ei luba kahjuks Valimisseadus. Rahvas saab hääletada Parteide  Esinduskokku Parteide poolt etteantud parteilasi - valiku nendest teeb aga Partei. Nii saavad Riigikokku enamasti Parteile kuulekad nupulevajutajad, kes esindavad Parteide huvisid. Seega – kogu võimutäius on koondunud alla 5% parteilaste kätte ja 95% Rahvast (Kõrgema Võimu Kandjast) ei oma mingit võimu.
Tõsi, kandideerida võivad ka üksikkandidaadid, kuid – Valimisseadus on koostatud selline, mis välistab üksikkandidaatide pääsemise Riigikokku. Oleks
ammu aeg anda võim Kõrgema võimu omanikule.

Selleks tuleb muuta  Valimisseadust. Valimisseadus tuleb koostada selline, mis annaks tegeliku võimu selle Põhiseaduslikule omanikule. Selle kohta on teoretiseeritud palju, kuid need teooriad on jäänud hüüdjaks hääleks kõrbes, sest need (ka teoreetilised) teooriad häirivad väga tegeliku võimu praegusi omajaid.

Üks Valimisseaduse muutmise variantidest, mis tagastaks võimu Rahvale. See piiraks Parteide ainuvõimu ja seaks kontrolli Parteide tegevuse üle. Selleks tuleks luua olukord, kus: 1. Rahvas TEGELIKULT ise valiks oma esindajad.
2. Parteide esindajad ei omaks suurt ülekaalu Riigikogus. 

Praeguse 101 Riigikogu liikme puhul koosneks Riigikogu 50-st parteitust liikmest ja 51-st Parteide poolt esitatud kandidaadist. Igas Valimisringkonnas kandideerida võiksid nii valimiste MTÜ esitatud kui ka üksikkandidaadid.  Kandideerida saaksid vähemalt 1 a. (või 2 a.) sama Valimisringkonna territooriumil elanud  isikud.
Valija saaks sel juhul 2 häält – ühe hääle parteitute esindaja valimiseks ja teise hääle Partei kandidaadi poolt. Häälte arvestus valimistulemuste kokkulugemisel käiks eraldi arvestus parteitute ja Parteide kandidaatide suhtes. Valituks osutumisel loetaks enim poolthääli saanud parteitut kandidaati ja eraldi Partei kandidaati.

Kuna meil on 12 Valimisringkonda, siis igast Valimisringkonnast osutuksid valituks 4 enim hääli saanud parteitut kandidaati – pluss 2 järgnevast (vabariigi territooriumiarvestuses) enim hääli saanud kandidaati – kokku 50.    
Parteiliste kandidaatide puhul osutuksid valituks igast Ringkonnast samuti 4 kandidaati – pluss absoluutarvudes (üle EV) 3 järgnevat kandidaati – kokku 51.

Parteikandidaatide valituks osutumise määramine võib jääda samaks nagu on see praegu kehtiva Valimisseaduse järgi. Või siis…
Parteide nimekirjades kandidaatide valituks osutumine otsustatakse samuti kokkuvõttes enim hääli saanud arvu järgi –arvestamata parteilist kuuluvust ning mingeid häälte ülekandmist ja kompensatsioonihääli ei toimu.

Selline on väga üldises plaanis üks valimiste skeemidest. Muidugi. See annaks juurde tööd valimiskomisjonidele, kuid samas annaks võimaluse teostada riigivõimu Rahval – ehk - Kõrgem Võim kuuluks tegelikule peremehele – Rahvale.

Mida meile annaks selline valimissüsteem?
1.     Rahvas saaks OMA esindajad ja kõrgemat võimu teostaks Rahvas.
2.     Parteide Esinduskogu asemel oleks meil Riigikogu.
3.     Konkurents on edasiviiv jõud. Tekiks konkurents Riigi juhtimisel, mis likvideeriks ebakompetentsuse ja kaoksid pelgalt nupule vajutajad Riigikogust. Riigikogu muutuks tööorganiks.
4.     Saaks esindatud ka ääremaade huvid ja väldiks ainult kesksete suurlinnade huvide esindamise.
5.     Kaoksid Riigi ”Lüpsjad” Riigikogust ja Riigiametitest, sest parteitud RK liikmed jälgiksid-kontrolliksid Parteide st RK liikmeid ja vastupidi. .
6.     Kaoks võimalus, et 2-3 Parteid haaraks kogu võimutäiuse Riigis.
7.     Areneks meie Riigi Demokraatia.
8.     Kaoks meie Parteide riiklik ülalpidamine.

Praegu Põhiseaduses deklareeritu – Kõrgemat Riigivõimu teostab RAHVAS – on sama tõene väide kui see väide, et Eesti astus vabatahtlikult NSV Liitu.  

Eelmine arvamus Kõrgema võimukohta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar