esmaspäev, 13. detsember 2010

Järjekordne Riigikogu reha?

Aasta tagasi suvel võttis Riigikogu vastu seaduse käibemaksu tõstmise kohta 2% võrra, mis hakkas kehtima 7päeva pärast vastuvõtmisest - sundides sellega kaupmehi kiiresti tegema ümberhindlusi kauplustes ja ladudes... Siis juhtis Õiguskantsler tähelepanu sellele, et jäeti liialt vähe aega seaduse rakendamiseks.
Riigikogu võttis sel suvel vastu uue mahuka Liiklusseaduse, millega kehtestatakse ka liikluseeskirjad, seadus hakkab kehtima alates 01.01.2011.a.
Uut on Uues Liiklusseaduses palju võrreldes viimaseid päevi kehtivate Liikluseeskirjadega. Alates seaduse vastuvõtmisest suvel on juba tehtud seadusess parandusi, viimasd (ilmselt seni viimased) k.a. detsembris. Mitmeti mõistetavaid muudatusi on seaduses samuti palju.
Detsembris esinesid Autokoolide Liit ja 13.12. Autovedude ametühing taotlusega – lükata edasi Uuue Liiklusseaduse kehtima hakkamise tähtaeg. Põhjenduseks on – inimesed, kes neid peavad täitma hakkama on sadu tuhandeid – peale kõikide autojuhtide-mootorratturite-teemasinate juhtide ka jalakäijad, jalgratturid, kõikide mootorsõidukite juhid, invasõidukite ja invakärude kasutajad....
Need uued eeskirjad tuleb mitte ainult läbi lugeda, vaid need tuleb SELGEKS TEHA. Seaduses on aga palju mitmetimõistetavusi, palju uudset. Kui neid nõudeid selgeks ei tee, siis on Politseil ikkagi õigus alates01.01.2011.a. hakata karistama sätete rikkumise pärast. Karistamine pole ainult rahatrahviga, vaid inimvigastuste puhul on ju ette nähtud KRIMINAALKARISTUS.
Seaduse teksti saab lugeda AINULT internetist, paberkandjal terviteksti ilmunud ei ole. Mitte kõigil autojuhtidel-traktoristidel-jalgratturitel pole võimalik liikluseeskirju selgeks õppida interneti teel.
Uut on seaduses palju. Mõniüksik neist. Näiteks peab uue seaduse järgi olema pukseerimistrossi pikkus 5-8m, vana LE järgi aga 4m. Detsembri alguses veel nõutava pikkusega pukseerimistrosse meie kaubanduses müüagi polnud.
Võrreldes vana LE-ga (Liikluseeskiri) muudeti ümberreastumist, möödasõidu korda, jalgratturid võivad sõita sõiduteel ning ületada sõiduteed ülekäigurajal jalgrattalt maha tulemata. Vana LE järgi pidi sõidukijuht hoidma OHUTUT pikivahet. Uue järgi – pikivahe asulas 2 sekundit ja asulavälistel teedel 3. Sekundit. Kui suur see meetrites on – tuleb sõidukijuhil ise väljaarvutada. See oleks asulas 27,7 m ja asulavälisel teel 75m. Kui asulavälisel teel sõidab eessõitja kiirusega 70km/h, siis on pikivahe 40m. Kuidas määrab aga tagant läheneva sõiduki juht eessõitva sõiduki kiiruse? Aga sellest oleneb tihti tagant tuleva sõidukijuhi vastutus.....
14.12.10. hommikul on majandusminister Juhan Parts seisukohal, et Uus Liiklusseadus tuleb kehtestada alates 01.01.2011., Riigikogu Majanduskomisjon arvab, et seaduse kehtivuse algus tuleb edasi lükata.
Peab olema Hiromant? Kas Riigikogu astub järjekordselt rehale?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar