neljapäev, 22. märts 2012

Eesti 94 areng... 4 Valitsus

Eesti 94 arengust … 4 Ministritest
Riigikogulane Juku-Kalle Raid iseloomustas Riigikogu kui Parteide Esinduskogu, mis koosneb 2/3 osas töövõimetutest lammastest (hiljem parandas ennast ja ütles – enamus siiski oinastest). Olen Raidiga selles osas üpris nõus.
Kuna Parteide Esinduskogu (edaspidi PE) moodustab (koalitsiooniparteide tagatubade dikteerimisel) VALITSUSE, siis ei saa Valitsuse töö ja tulemused suures osas erineda PE enda töötulemustest. Valitsuse töö tendents on selline, et PE-st on saanud Valitsuse kummitempel kes kinnitab Valitsuse poolt ettepandud suunad ja seadused. Ka PE ei paranda Valitsuse seadusi lihtsalt sellepärast, et Valitsuse poliitika (suunad-seadused) on koostatud Parteide juhtkondade (ehk PE juhtide) poolt ja teiseks – mass ei anna tarkust, ehk PE ei oska oma ülemustest midagi targemat (targad pead alluvad massile keskpärastele kaaslastele) välja mõelda.
Nii nagu PE – võitleb ka Valitsus parteide VÕIMU kindlustamise eest, Parteide ja parteilaste RAHALISE kindlustamise eest. Valitsust ei moodustata inimeste teadmiste-oskuste-omaduste põhjal, vaid PARTEILISTE OMADUSTE ja parteilise ustavuse-hierarhilise positsiooni põhjal.
Nii nagu PE-gi, on Valitsus seisukohal, et Riigi elu edendatakse PARTEILISE juhtimisega, elu edeneb parteilaste poolt määratud seaduste järgi. Nii nagu PE-gi – elab Valitsus Toompea pilvedes ega tea-tunne Rahva tegelikku elu. Seda enam, et otsustamiseks kasutatakse statistikat, mille kogumise reeglid on Valitsuse enda poolt tehtud sellised, mis ei näita mitte tegelikku olukorda – vaid näitab tegelikkust ilustavat olukorda.
Nii nagu pole vastutustunne, riigimehelik mõtlemine-käitumine, eetika ja moraal PE liikmetele vajalik – pole see kohustuslik ka Valitsuse liikmetele. Oma Rahvast võib „hellitavalt” lumpeniks, lumpenproletaarlasteks, vaesemaid elanikke joodik-kaltsakateks, loodriteks … nimetad - see on meie riigijuhtide puhul tavaline nähe. Rahvas on selline institutsioon – kellega ei pea arvestama. Ministri tagasiastumine ka jämedate vigade puhul on Eesti riigis enneolematu nähtus.

Peale viimaseid Parteide Esinduskogu valimisi ennustati Keit Pentusele mitu ministri kohta. Keit Pentus arvas selle kohta – ükskõik mis ministriks – mina saan iga ministri kohaga hakkama. Ta pandi Keskkonnaministriks. Rein Lang on olnud Välisminister, Justiitsminister ja Kultuuriminister. Jürgen Ligi oli Kaitseminister ja on Rahandusminister. Edgar Savisaar oli Siseminister ja Majandusminister, praegu Tallinna Meer… loetelu võib jätkata.
Kui I Iseseisvunud Eesti ajal kehtis ministrite kohta vanuse tsensus, minister pidi olema Riigimeheliku käitumisega, austusväärne, elukogenud, olema kodus oma haldusalas…
II Eesti ajal suhtumine Ministriks olekusse on muutunud. Ega muidu saanud meie Kaitseministriks 22-aastane Sven Mikser kes polnud isegi sõjaväeteenistuses käinud. Teede- ja Sideminister Toivo Jürgens ehitas veebruaris lumele kruusatee – mille kevadveed ära uhtusid; poliitilise parteilisus pärast vabastas oma kantsleri ja Tallinna Sadamate nõukogu esimehe – mille tõttu (Rahva arvel) oli Riik sunnitud maksma ligi 2 miljonit EEK-i kompensatsiooni…
Ministriks saamiseks pole tarvis elukogemusi, teadmisi vastaval erialal, tundma tööd ega ka inimesi. Piisab mõnest aastast liuglemisest poliit-parketil ja soosingust oma Partei juhtkonna hulgas.
Ometi on iidsetest aegadest on olnud tavaks, et riike juhivad vanemate kogud, mis koosnevad inimestest – kes on elukogenud, kogunud tarkust, ei talita uisa-päisa ja oskavad inimesi juhtida vajalikus suunas.

„Pealtnägijas” näidati seda, kuidas Emajõe poldril kelmid said miljoneid kroone tagastamatuid toetusi tööde eest – mida polnud tehtud ega kavatsetudki teha. Saates näidati neid kohti ja tegemata tööde (kinnimakstud) kohti. Põllumajandusminister H-V.Seeder (tundub asjalik ja aus mees) asus põhjendama kelmidele kingitud raha PE puldist. Tema esitatud faktid olid valed.. Kaldun arvama seda, et keegi PM ametnikest koostas valede andmete põhjal vastuse, mille minister PE-le ette kandis ja H- V Seeder võttis seda tõe pähe. See näitab pigem seda, et ministeeriumid on komplekteeritud parteilise ebakompetentse ja ebaausa ametkonnaga.
See, et Minister on Partei liige ja ka see, et ta ise ei pruugi olla eriti kompetentne oma haldusalas– need asjaolud ei tähenda veel seda, et ministeeriumi töötulemused pole head. Mõni inimene on hea organisaator ja komplekteerib oma meeskonna headest, oskuslikest spetsialistidest ja vaatamata Ministri enda vähesest kompetentsist erialal – on töötulemused head ja ministeerium edukas.
Peab olema miski meie Valitsuse töös – MIS segab meie majanduse ja elu tempokat arengut, MIKS MEIE ELU ei edene vajalikus tempos.
Miks ei edene?
P.S.
Osaliselt samal teemal
Ministrid http://leopall.blogspot.com/2011/03/ministrid.html
Ministrite näidisvastused
http://leopall.blogspot.com/2010/10/meie-poliitikud.html
Ministrid rahva v…http://leopall.blogspot.com/2010/02/ministrid-rahva-vastu.html

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar