Meie
Parteid on mõõdutundetult ahned ja seda mõõdutundetut ahnust aitab täita see,
et Parteid ise otsustavad – kui palju nad endile raha kandivad. Siin ei kehti
mingi eetika ega moraal, sest kui küsimus on oma tasku täitmises - siis Parteidel
häbitunne puudub. Otsustab ju
Riigi-Rahva raha jagamise Parteide Esinduskogu.
Parteisid,
kes saavad riiklikke ja muid eraldisi on 4-5, milledel on liikmeid kokku 30-35
tuhat.
Parteide
piiritut ahnust ei mõjuta ka see, et nälgivaid lapsi, kes õhtul tühja kõhuga
magama lähevad – neid on ligi kaks korda rohkem kui parteilasi, kellele raha
jagatakse luksuseluks (Õiguskantsleri uuringu ettekanne). Kõigile – nii
Parteidele, välisriikidele abi (Kreeka) kui ka nälgivate laste jagab raha ju
üks ja sama - Parteide Esinduskogu.
Meie
Parteide peamised rahastamise allikad:
1. Riigieelarve. Aastas eraldatakse parteidele 5-5,5 miljonit
eurot aastas ja see arv pidevalt tõuseb sõltumata Riigi rahalisest olukorrast.
2. Parteide liikmed osalevad Partei saadikutena erinevate
asutuste juhatustes/nõukogudes, kus neil on üpris korralikud palgad nimekirjas
olemise eest. 0n selliseid kohti 2000
või 8000 – pole statistikat näinud. Mõni parteilane on kuni 5-s nõukogus korraga palgal – seda teevad parteilased põhitöö
kõrvalt.
3. Kõrgepalgalised Sihtasutuste ja MTÜ-de palgalised
juhtivad kohad (loomulikult pannakse Partei saadikud –parteilased). Nii üritati
ka möödunud aastal kahel korral Parteidele juba eraldatud 900 000 eurot
Parteidele kulutamiseks luua Sihtasutusi DASA-MSA nime all.
4. Anonüümsed Annetused Parteidele, mida tassiti
kilekottides Parteide arvetele kandmiseks (saadud -”ämmadelt”, „koduhoiused”…).
Kas ja kui palju raha pudenes ja kleepus raha juhtkonnale teel „ämmast” Parteide
rahakontoni –seda ei tea keegi.
5. Kahel korral avalikuks tulnud suurärimeeste annetused
Parteidele ärimeeste huvides seadusemuudatuste tegemiseks (rohelise energia
tasu ja Kiviõli õlitehas).
Seadusemuudatus Parteide Esinduskogus pole teatavasti lihtne protsess ega ka
odav lõbu. Sellega peavad nõustuma (ja vajavad rohket „määrimist”) Parteide
Esinduskogu enamus. Kui palju neid
juhuseid tegelikult on?
6. Teatud kõrgete ametikohtade saamise eest peavad
(parteilised) ametnikud kandma Parteikassasse perioodilisi makseid.
7. Parteide liikmete liikmemaksud. Kuigi liikmemaksud
pole kõrged, maksavad liikmemakse ainult umbes 10% liikmetest. Seega pole
liikmemaksud Parteidele mingi sissetulek.
Muidugi
pole võimalik välja tuua kõiki parteide tuluallikaid, sest fantaasia varjatud
tulude varjamiseks on piiritud. Parteid Riiki majandusliult kasulikult juhtida
ei oska, kuid raisata, kulutada ja oma kasuks pöörata oskavad.
Kuidas
meie Parteid toovad raha riiki sisse?
Seda
me oleme kuulnud, et Valitsus ja ministeeriumid otsivad välisinvestoreid.
Milleks? Selleks, et välisinvestorid arendaksid meil tootmist ja veaksid meil
toodetud kasumi meilt maksuvabalt välja.
Meie
oma pangandus on peaaegu olematu, kuid Rootsi pangad veavad meilt saadud
miljoneid eurosid maksuvabalt kasumeid Rootsi. Kas selle pärast oli panganduses
võhik ja välisriigi kodanik (meie – mitte Rootsi parteifunktsionär) Rootsi
panga juhatuses palgal?
Piisas
Mart Laaril läbi lugeda üks Friedmani majandusõpik
ja temast sai üldtunnustatud majandusteadlane, kes sai USA-st 6 miljonilise
USD väärtuses preemia omanik – kas mitt loa
eest välisinvestoritele soodustuste tegemiseks ja maavarad mahamüügi eest meie
maal?
Kahjuks
on meie poliitikud meie Riigile miljardeid kahju tekitanud (Eesti Raudtee
ost-müük, suhkrutrahv, maadevahetus, Telekomi müük…).
Praegu
on Reformierakonna poliitikud teinud ettepaneku kasumlikud ja kasumit tootvad
riigiettevõtted maha müüa. Nende hulgas näiteks „Eesti Loto”.
Ma
olen küll majanduses võhik, kuid sellest põhimõttest ei saa aru. „Eesti loto”
töötab kasumlikult, toob Riigi eelarvesse umbes 1 miljon eurot kuus (täpseid
andmeid ei tea). Kui nüüd igakuist kindlat kasumit toov „Eesti loto” maha müüa,
siis saadakse ühekordne kasum, kuid edaspidi enam sellist kasumit enam riigi
eelarvesse ei laeku! See ühekordne on
küll 6-10 korda suurem ühe kuu kasumist, kuid Riik kaotab selle kasumi edaspidi
igaveseks ja tuleb otsida-leida uus kasumiallikas.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar