Miks soosib meie Valimisseadus Valitsuse moodustamisel
nõrga tasemega Valitsuse valimist, ehk miks ei moodusta Riigikogu meil HÄSTI ja
TULEMUSLIKULT töötavat Valitsust?
Kui Riigikogu moodustati Parteide poolt suures osas
ustavatest parteilastest nupulevajutajatest – ei oska nad ka endist paremat
Valitsust moodustada - kuna moodustajateks on ikka samad Parteide tagatoad,
kelle initsiatiivil koostati ka Riigikogu ja riigikogulastel on jäänud
vastavalt (tagatoa) käsule – nupule vajutamisega kinnitada tagatubade tahet.
Parteide tagatoad moodustavad Riigikogu –sama moodi
moodustavad nad läbi Riigikogu ka Valitsuse.
Eelnevas Blogis sai selle teemaga alustatud.
Meie ministrid (nagu riigikogulasedki) peavad endid
jumalusteks ning arvavad, et poliitringkondades keerlemine annab neile
universaalsed geniaalsed teadmised igal elualal. Kuna nad on targad poliitikud,
siis ei pea nad vajalikuks konsulteerida-õppida eriala spetsialistidega ning
otsustavad oma „poliitilise tarkuse” järgi kogu Riigi elu-olu saatuseüle.
Selle peale meie jumalustest poliitilised tarkurid ei
tule, et tegelik elu ei arene nende poliitilise tahte järgi. Seetõttu on
esinenud-esineb ka üpris erinevaid rumalaid apsakaid. Näiteks?
Keskkonnaministeeriumi poolt lehmade metaangaasi (ehk lehmade kõhugaasi-peeru)
maksustamine.
-Erinevaid ministeeriumeid juhtinud ministrite
rotatsioon ühelt ministri kohalt teisele – need on Peaministri genossed, kes on
samasugused fooliumimütsikestega seemnesööjad nagu Peaminister. Need mehed on
korduvalt näidanud oma ÜLBUST JA põlgust LUMPENIST Rahva vastu. Tõsi. Nad on
osavad jutupaunikud, kohati tunnevad oma ala, kuid kasutavad iga võimalust oma
VÕIMU ja majandusliku ülemvõimu kindlustamiseks vaesema Rahva arvelt, kusjuures
nad ise eriti ei varjagi oma üleolekut-halvustavat suhtumist Rahvasse. Nagu
näiteks endine Justiitsminister – praegune Kultuuriminister R.Lang või endine
Kaitseminister –praegune Rahandusminister J-Ligi.
-Majandusminister tegeleb südikalt mitmel rindel,
kuid… tulemused? Paraku majanduslikke tulemusi pole näha. Kiideldakse meie majanduse
edukusega, kiire majandusliku tõusuga… Kuid Eurotoetuste saamise ja maksude
tõstmisega majandus iseenesest ei tõuse. Küll on tema haldusalas tekkinud
mitmeid sadu ja kümneid miljoneid Eurosid kahjusid (Estonian Air – kümneid.
Narva Elektrijaam – paarsada miljonit, EAS umbes 8 miljonit…).
-Haridusministeeriumis järgneb reform reformile nii,
et õpetajad ei suudauut reformijärgset programmi läbi töötada. Õpetajate streik
kestis mitu päeva, kuid siiani on selgusetud streigiläbirääkimiste tagajärjel saavutatud
palgatõusu määrad-maksmine.
-Siseministeeriumis on juba aastaid probleeme politseinike
ja päästjate vähesuse ja nende palkade väiksuse tõttu. Aeg-ajalt raputavad
Politseiameti töötajaid skandaalid, mis on seotud politseitööga –see oma korda
on seotud politseinike kvalitatiivse koosseisuga…
-Ministriteks töö- ja elukogemusteta noorpoliitikute
määramine (Mailis Reps, Maret Maripuu, Taavi Rõivas…). Eriti vajaksid
elukogenud ministrit Sotsiaalministeerium, mis tegeleb pensionäridega,
hoolekodudega, toetustega, haiglatega…, kuid just selles vallas on suurimad
probleemid. Just sinna suunatakse elukogemusteta nooremad ministrid (M.Maripuu, H.Pevkur, nüüd
T.Rõivas). See Ministeerium on kahtlemata keeruline haldusala, kus on palju probleeme
juba üle10 aasta. Mõned üksikud probleemid lahenevad kuid uued ja raskemad on varmad
tekkima.
Minister M.Maripuu ajal jäid just puuetega inimesed
(jalutud, pimedad, kurdid…) paar kuud ilma pensionitest ja toetustest. Arstide
streik kestis kolm nädalat. Algul eitati probleemide olemasolu üldse, näidati
arste ahnete põhjuseta streikijatena…., kuid lõpuks leiti kompromiss, kuigi
Minister ei tahtnud nendega alguses üldse suhelda.
Pole mõtet üles lugeda ministeeriume ja nende
probleeme.
Põhimõte on selles, et meie senised Valitsused-Ministrid
ei ole suutelised neid probleeme lahendama oma oskamatuse-suutmatuse tõttu. Igal
Ministril on oma nägemus ministeeriumi tööst – iga järgnev Minister algatab
uuendusreformi, mida ei jõua ellu viia – sest tuleb uus Minister uue reformiga.
Meie ministeeriumid on ametnikkonnaga üle paisutatud.
Eestis on ametnikkond suhtes elanikkonnaga kolm korda suurem kui on see arv
USA-s. Meie rahval PEAB Rahval jätkuma raha arvuka ametnikkonna ülalpidamiseks.
Suure maksukoormuse tõttu ei jätku elanikkonnal iseendaga normaalselt toimetulekuks.
Eelmine
Blogi
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar