Justiitsministeerium on meie
riigis üks tähtsamatest ministeeriumistest, kuna siin toimub ettevalmistus
õigusloomeks (seadused), seaduste ettevalmistamine, õiguse mõistmine – KOHTUD,
kogu seadusandlus ja seaduste täitmise järelevalve (prokuratuur) on
ministeeriumi haldusalas, vanglaamet tegeleb vanglate ja vangidega. Seega on
Justiitsministeerium riigi õiguslik kants.
Seadustega on küll nii, et seadused valmistavad ette Justiitsministeeriumi töötajad, kuid need seadused võtab vastu Riigikogu, kus saadakse aru seaduse üldmõttest – kuid mõned üksikud saavad aru enamusest seaduse sätetest. Seetõttu on seadused lihtrahvale arusaamatud, puudulikud ning tihti teineteisele vasturääkivad. Isegi Kohus ja Prokuratuur tõlgendavad seadusi erinevalt.
KAHJUKS ON
NII, ET
MEIE JUSTIITSMINISTEERIUM EI SUUDA (taha) tagada isegi
PÕHISEADUSLIKKU ÕIGUSI-GARANTIISID.
Põhiseaduse järgi:
§
14. Õiguste ja vabaduste tagamine on seadusandliku, täidesaatva ja kohtuvõimu ning kohalike omavalitsuste kohustus.
§
15. Igaühel on õigus pöörduda oma õiguste ja vabaduste rikkumise korral
kohtusse. Igaüks võib oma kohtuasja läbivaatamisel nõuda mis tahes
asjassepuutuva seaduse, muu õigusakti või toimingu põhiseaduse vastaseks
tunnistamist.
Ilus
regulatsioon, kuid kahjuks ei suuda meie Riik seda PÕHISEADUSLIKKU ÕIGUST TAGADA. Põhjus on selles, et umbes 50%
elanikkonnast ei suuda rahaliste vahendite puuduse tõttu Kohtusse pöörduda.
Kuulge Justiitsministeerium – millal tagatakse Eesti
Kodaniku Põhiseaduslikud Õigused tegelikult –mitte paberil?
Rääkimata
sellest, et Põhiseadusega on garanteeritud auväärne vanaduspõlv, vajalik
arstiabi, au ja hea nime kaitse, riigi- ja seaduse kaitse jne…
Miks
meie RIIK ei suuda (taha?) täita Põhiseadusega garanteeritud ÕIGUSI-VABADUSI?
Meie
õiguste kohtulik kaitse. Miks ei saa seda realiseerida?
1. Riigilõivu määrad on nii kõrged, et alla keskmise kuupalgaga inimene ei suuda rahaliste kulutuste tõttu hagiga kohtusse pöörduda. Arvestades veel sellega, et advokaatide teenused on kallid, juriidilise erihariduseta pole aga meie kohtutes midagi teha – ei saa hakkama, sest asjaajamine kohtus on juriidiliselt keeruliseks muudetud.
2. Advokaatide teenused on kallid. Advokaat võtab kliendilt kahe tunni töö eest (sisuliselt ainult materjalidega tutvumine) – ühe kuu palga ulatuses honorari. Riigi poolt tasuta õigusabina kohtu poolt määratud juristist/advokaadist on kasu niipalju, et hagi saab esitada ja kohtus ta ka esineb, kuid kuna riigi poolt makstakse (advokaatide mõistes) vähe, vastas on aga hästimakstud advokaat (tihti määratud advokaadi sõber-kolleeg), siis määratud advokaat pole eriti huvitatud tulemusest.
1. Riigilõivu määrad on nii kõrged, et alla keskmise kuupalgaga inimene ei suuda rahaliste kulutuste tõttu hagiga kohtusse pöörduda. Arvestades veel sellega, et advokaatide teenused on kallid, juriidilise erihariduseta pole aga meie kohtutes midagi teha – ei saa hakkama, sest asjaajamine kohtus on juriidiliselt keeruliseks muudetud.
2. Advokaatide teenused on kallid. Advokaat võtab kliendilt kahe tunni töö eest (sisuliselt ainult materjalidega tutvumine) – ühe kuu palga ulatuses honorari. Riigi poolt tasuta õigusabina kohtu poolt määratud juristist/advokaadist on kasu niipalju, et hagi saab esitada ja kohtus ta ka esineb, kuid kuna riigi poolt makstakse (advokaatide mõistes) vähe, vastas on aga hästimakstud advokaat (tihti määratud advokaadi sõber-kolleeg), siis määratud advokaat pole eriti huvitatud tulemusest.
3. Asjaajamine kohtutes on
väga aeganõudes. Inimesel on väga vedanud kui ta saab lihtsa tsiviihagi kohtus
lahendatud 2-3 aastaga (mitte arvestades muidugi kokkuleppeid, mida kohtud
TUNGIVALT ja PIDEVALT iga kord soovitavad).
Need eelnevad punktid on põhjused, mis takistavad paljusid inimesi kohtusse õiguse järgi pöördumast. Ilmselt sama põhjusega on need sellistena ja sellel eesmärgil seadusena ka tehtud.
Riik osutab küll kohati tasuta õigusabi, kuid liiga väikses s mahus ja selle kvaliteet (eriti kriminaalasjades) jätab soovida - kuna riigipoolse määramise puhul on advokaatide stiimul kaitsealuse huvisid kaitsta väga väike. Advokaatide honorari mõistes peavad nad määratud korras kaitsmmisel – esindama peaaegu tasuta ja neil puudub huvi tõeliselt rinda pista hästitasustatud kolleegiga (kes on tihti ka sõber).
Need eelnevad punktid on põhjused, mis takistavad paljusid inimesi kohtusse õiguse järgi pöördumast. Ilmselt sama põhjusega on need sellistena ja sellel eesmärgil seadusena ka tehtud.
Riik osutab küll kohati tasuta õigusabi, kuid liiga väikses s mahus ja selle kvaliteet (eriti kriminaalasjades) jätab soovida - kuna riigipoolse määramise puhul on advokaatide stiimul kaitsealuse huvisid kaitsta väga väike. Advokaatide honorari mõistes peavad nad määratud korras kaitsmmisel – esindama peaaegu tasuta ja neil puudub huvi tõeliselt rinda pista hästitasustatud kolleegiga (kes on tihti ka sõber).
Kahjuks
tagab Riik (Justiitsministeerium) kurjategijatele VANGLAS palju paremad ja
muretumad elamistingimused kui on seda vabaduses väärikalt elanud ja ausalt töötanud, pensioni väljateeninud vanuritel.
Selle
põhjuseks on omakorda asjaolu, et Euroliit KONTROLLIB inimõigustest
kinnipidamist vanglates vangide suhtes, kuid ei tea ega taha teada – kuidas
elavad meil vaesed ja vanurid. Euroliidule piisab meie seemnesööjatest käpardite
poolt koostatud ilustatud-võltsstatistikast. Euroliit ei tea või ei taha teada, et meie Parteide Esinduskogu ja Valitsus on pidevalt seemne-laksu all ega
oma adekvaatset ettekujutust Eesti Rahva
elust Eestimaal.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar