esmaspäev, 13. veebruar 2012

Põhiseaduskomisjon DASA'st

Sain 31.01.2011.a. Riigikogu Põhiseaduskomisjoni Esimehelt kirja N 2.6-32018. Kiri algab.: Olen Teie poolt Riigikogule edastatud artikli kätte saanud ja sellega tutvunud.” Edasi selgitab kiri eelnõu 144 SE (ehk nn. DASA) põhisisu ja eesmärke. Kirja esimene lõik lõpeb lausega: „Eelnõu sätestab ka, et demokraatia arendamise sihtasutuse tegevus ei tohi olla suunatud erakonna poliitiliste eesmärkide saavutamiseks.”
VÄGA HUVITAV on – VÄIDE ON SELLES OSAS, ET… SIHTASUTUS EI TOHI OLLA SUUNATUD ERAKONNA POLIITILISTE EESMÄRKIDE SAAVUTAMISEKS.
Kui DEMOKRAATIA arendamine-levitamine ei TOHI OLLA Erakonna poliitiliste eesmärkide saavutamiseks, milleks seda siis suunatakse? Kas teiste Erakondade poliitiliste eesmärkide saavutamiseks?
Minu arvates Demokraatiaga tutvumine, selle ideede juurutamine Riigis või teistes riikides on ikkagi POLIITILINE tegevus.
Põhiseaduskomisjon toob välja 4 põhipunkti – milleks DASA vajalik on:
1. idapartnerluse ja arenguabi poliitika süsteemsemaks muutmine, idapartnerite järjepidev toetamine toimiva mitmeparteilise demokraatia edendamisel;
2. avaliku poliitilise debati analüütilise taseme tõstmine, poliitiliste programmide ja algatuste kvaliteedi ning teadmuspõhisuse suurendamine ilmavaateliste mõttekodade arendamise kaudu;
3. kodanikkonna mõistmise suurendamine erinevate poliitiliste valikute filosoofilistest alustest ja mitmeparteilise demokraatia toimimisel;
4. Eesti poliitilise lähiajaloo ja sellega seotud autentsete allikmaterjalide talletamine.
Kirja lõpus teatatakse, et plaanis on kõnesolev eelnõu ka uuesti üle vaadata.
Selline on Riigikogu Põhiseaduskomisjoni seisukoht. See, et DASA seaduseelnõu vastu võetakse on kindel, sest selleks on juba käesoleva aasta eelarvesse planeeritud-eraldatud 900 000 EUROT.
See DASA seaduse-eelnõu tekitab palju küsimusi, mille üle mõnedest neist ma järgmises arvamuses arutlen.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar