teisipäev, 3. aprill 2012

Eeati 94 arengust... 3 Ministeeriumitest

Eesti 94… 5 Ministeeriumitest 2

Haridusministeeriumist
Iga uus Haridusminister reformib haridust, kuid reformitud ei saa. Küsimus on ilmselt selles, et reformitavad ise (õpetajad) reformimises ei osale. Reformid tehakse Haridusministeeriumis inimeste poolt – kes pole tegelenud ÕPETAMISEGA ega tea ÕPETAMISEST MITTE MIDAGI. Reformimisel on aga nendel – pedagoogikas võhikutel, mitte õpetajatel - otsustav sõna.
Seni pole lastesõimedes-lasteaedades piisavalt vajalikke kohti lastele. Õpetajate tööd ei väärtustata vajalikul tasemel.

Kaitseministeerium.
Elu on näidanud, et iga parteiline turakas võib olla kaitseminister ja sellest ei muutu meie olematu kaitsevõime üldse millekski. Iseloomulikuks näiteks oli Kaitseminister Jürgen Ligi. PEAASI ON oskuslik ja tugev Kaitsevägede Ülemjuhataja nagu oli Ants Laaneots.
Üheks iseloomulikuks Kaitsejõudude NÕUNIKE TASEMEST oli see kui meie nõunik ajakirjanduses esines teesiga: Venemaa sõjaline jõud on nii nigel, et ei suuda vallutatud Soomet – rääkimata Rootsist.

Keskkonnaministeerium.
Juhib seda universaalne spetsialist igal alal – Keit Pentus. 2006.a. pürplüüsiti vanadest autorehvidest õli. Samal ajal oli KKM-s sees loa taotlus jäätmete (autorehvide) töötlemiseks. Targad Keskkonnaministeeriumi tegelased keeldusid loa andmisest – kuna tegemist olevat JÄÄTMETE PÕLETUSTEHASEGA. Pürolüüsi protsessi vaakumis – kus puudub PÕLEMISPROTSESS – EI OLE põletustehas. Kui paigaldada põletustehases NÕUTAVAD tuleohutuse vee-pihustid, siis toimuks REAKTORI PLAHVATUS! Keskkonna-ametnike lolluse tõttu jäi meil autorehvidest õli pürolüüsimine katki. Sellest ka üpris skeptiline suhtumine ministeeriumisse. Kaks endist Keskkonnaministrit on oma ametis ammutanud infot oma äriks ja rikkust endile. Üks neist kohtu all ja teine kühveldab raha Eesti Lotos kokku.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
Ministeeriumi initsiatiivil müüdi eesti Raudtee 700 000 EEK-i eest ning osteti kaks aastat hiljem 2,5 miljardi EEK-i eest tagasi… äri Eesti moodi. Igal aastal jagab Ministeerium EAS kaudu sadu miljoneid Eurosid tootmise arendamiseks meie riigis. Kellele ja mille alusel neid jagatakse, seda ei tea – kuid nähtavat kasu majandusele nendest miljarditest pole kogenud. Meie poliitikud arvavad, et meie majandus areneb nende targal juhtimisel poliitiliste seaduste järgi. Selle tõttu peetakse poliitikute poolt konverentse-nõupidamisi majandusliku arengu suundadest, -arenguteedest…. Tehakse majanduse perspektiivplaane jne…
Seda pole kuulnud, et mingilt majandusteaduasutuselt oleks tellitud uurimistöö, mis kajastaks Eesti majanduse edasisi suundi, kasumlike ettevõtete töösuundi, millised tööd-suunad on perspektiivsed jne… Selle asemel, et ise midagi teha – oodatakse välisinvestoreid, kes viiks kasumi maksuvabalt välja. Paljisid ettevõtteid turgutatakse miljonite kroonidega –Werol – siis müüakse ettevõte maha, seejärel hakkab tehas kasumlikult tööle. Kreenholm müüdi välisinvestorile – see pigistas kasumid välja, ajas Kreenholmi pankrotti ja nüüd suletakse tehas, töötajad jäävad töötuks…
Majandusministeeriumi tööst pole näha seda, et meie majandus edeneks.
Mõned arvamused selles blogis lähedastel teemadel.
http://leopall.blogspot.com/2010/02/poliitikud-masumeistrid.html
http://leopall.blogspot.com/2010/02/ministrid-rahva-vastu.html

Majandusminister Parts on ka see inimene, kes nimetab ja mehitab ettevõtete nõukogudesse poliitikuid (poliitikud, lauljad, näitlejad, ajakirjanikud – sõltumata erialast…, ) – kes peavad siis andma suuniseid ettevõtete paremaks majanduslikuks tegevuseks. Nõukogude nimekirjades olemise eest saavad nad korralikult tasustatud. Muidugi mehitatakse nõukogud oma partei inimestega. Näiteks EAS ( k.a. EAS Nõukogu) otsustabki sadade miljonite Eurode saajad.

Eesti 94… 5 Ministeeriumitest 3

Rahandusministeerium

Ma pole rahanduse alal kompetentne sõna võtma. Minule tundub, et meie maksud ja aktsiisid on paigast ära, kuid kuidas neid õigeks seada – seda ma ei tea. Ühte asja arvan ma küll… Millegipärast meie võimurid on ASTMELISE TULUMAKSU vastu, kuigi paljudes arenenud maades on see kasutusel. Ilmselt on võimurid vastu selle tõttu, et astmelise tulumaksu kehtestamisel kaotaksid nad isiklikult rohkem oma isiklikust tulubaasist (töötasust ja hüvitistest).

Põllumajandusministeerium

I Eesti ajal oli ta üks tähtsamaid ministeeriume, kuna põllumajandusel oli Eestis tähtiskoht ning põllumajandusega tegeles suurem osa Eesti elanikest. Praeguseks on põllumajanduse tähtsus tunduvalt langenud, tunduvalt langenud on ka haritava põllumaa pindala. Kui varasematel aegadel (ka ENSV ajal) suutis põllumajandus ära toita Eesti elanikud ja jätkus põllumajandussaadusi ka ekspordiks, siis praegusel ajal – arvan ma – ei suuda Eesti põllumehed meie elanikkonda oma saadustega ära toita.



Siseministeeriumist

Siseministeeriumit on juhtinud paljud võhikud sellel alal ja mõned neist jätnud negatiivse jälje Politsei tööle (Jüri Mõis). Ajad on muutunud, kuritegevus on muutunud… Palju täiuslikumaks ja paremaks on läinud tehnilised vahendid õigusrikkumiste-kuritegude ennetamiseks ja uurimiseks.
http://leopall.blogspot.com/2010/06/miilitsast.html . Siiski on meie Politsei tulemused kuritegude avastamise protsent nõrk ja kriminaalasjade kohtusse saatmine liiga aeglane ja kaunis madala kvaliteediga. Suhteliselt palju praaki esineb ka muude õigusrikkumiste menetlemisel.
Politsei väitis. Et sooritas edukapolitseioperatsiooni – kui lasi maha Kaitseministeeriumit rünnanud armeenlase. See on tegelikult POLITSEILE SUUR HÄBIPLEKK. Armeenlane oli kinnises ruumis kui ta tulistas. Seal oli ta kahe tunni ringis. Kohale toodi Politsei erirühm. Terrorist ei tapnud ühtki inimest, küll aga tappis Politsei terroristi. Erirühma varustuses on gaasimaskid ja erinevat tüüpi pisargaasigranaadid. Piisanuks visata üks granaat terroristiga samasse ruumi (kui läbi ukse oleks olnud ohtlik – visanud läbi akna, sest oli ju I korrus). See pisargaasi granaat oleks ta võitlusvõimetuks teinud –ta poleks tükk aega enam midagi näinud ega suutnuks mingit vastupanu osutada.
http://leopall.blogspot.com/2010/07/politsei-kulukad-oskused.html . Rahul ei saa olla Politseinike ja Päästeameti pideva vähendamisega, mis jätab negatiivse jälje meie rahva sisejulgeoleku kindlusele. Võimurid lähevad liiale vabatahtlike-ühiskondlike töötajate kaasamisele nendes ametites. Vabatahtlikud võivad olla head abilised, kuid see ei asenda professionaalset tegutsemist. Ka vabatahtlikel on oma suutlikkuse piir ja nende teadmised kahtlemata ei ulatu professionaalide tasemele.

Sotsiaalministeeriumist.
Sotsiaalministeerium on kahtlemata kõige raskem ja samas ka oma nimetusele tegelikkuses mittevastav ministeerium.
Tegelikult peaksid Parteide Esinduskogu esimees Ene Ergma ja peaminister Andrus Ansip silmad peast häbenema meie sotsiaalhoolekande pärast….
Aga kahjuks nende parteiline südametunnistus EI TEA –mis on häbitunne RAHVA EES, sest nad on PARTEIDE saadikud – ega sõltu mingil määral rahvast.
Miks peaksid meie Parteide Esinduskogu: E. Ergma, A.Ansip ja teised…. Häbenema???
- Ei ole ratifitseeritud ega pole täidetud SOTAIAALHARTA nõudeid. Nende vastuväited selle kohta, et Eesti ei ole selleks nii rikas riik on VALED! Kui meie riik on nii rikas, et maksta Parteide Esinduskogule teistest tunduvalt kõrgemat palka - nii rikas et maksta presidendi abikaasale palka koos tema äriühingu (Ermatalu) kulutustega, kulutused Parteide Esinduskogu kohtumised oma pereliikmetega kohumistega valijaskonnaga nime all, jne… Need valed on rahvale nähtavad. Kuid Parteide Esinduskogu elab Toompea kõrgustes ega tea-tunne rahva elu.
-Häbi selles, et presidendi abikaasa Evelin ei lepi presidendi palgaga, vaid saab ka presidendist abikaasa 30% palka (abikaasaks olemise eest), rahva kulul omab autot. turvamehi, tema äriprojekti tasustab Rahvas.
-Sotsiaalministeerium ei tegele sotsiaalabiga. Miks? Presidendile hüvitatakse mitmel viisil ligi1 miljon Eurot aastas – aga ikkagi makstakse tema lapsele igakuisel1 19 Euri kuus – samaka A.Ansipile ja paljudele miljonäridele. Kas nad vajavad sotsiaalabi 19 Eurot kuus?
Lapse sünnijärgne toetus kaks aastat erineb rahaliselt üle 15 korra olenevalteelnevast palgast. Peale seda on kõigi laste toetus edaspidi 19 Eurot. Riik ei suuda garanteerida kõigile lastele lastesõime või –aia kohta.
- Häbi on veel sellest, et Eesti pensionär ei suuda oma pensionist kindlustada oma minimaalseid eluvajadusi kuni surmani oma pensionist. Pensionär ei suuda omapensionist tasuda elamist vanadekodus…
Riik kaotas täiskasvanutele hambaravikulutused, kuigi üle poole vajavast rahvast ei suuda tasuda hambaravi eest.
Riik kaotas matusekulutuste hüvitised – mis on ränk löök vaesema elanikkonna taskule.
Häbi on selle pärast, et paljud arstiabi vajavad haiged surevad enne kui arsti juurde jõuavad – pika järjekorra tõttu.
Põhiseaduse järgi riik garanteerib küll omaõiguste kaitseks õiguse kohtusse pöörduda, vajaliku arstiabi, hoolduse vanaduse ja haiguste (raskepuude) puhul… Kuid unustab lisada, et seda kõike siis – KUI INMESEL SELLEKS RAHA ON.

leopall.blogspot.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar